Psykopaten, Dean Koontz

Handling:

''Edgler Foreman Vess är psykopat. Hemma i källaren har han Ariel. Hon är bara 16 år och vacker som en porslinsdocka. En dag ska hon bli hans.

Chyna Shepherd är psykologistudent. Hon är den enda som vet att Ariel finns och att hon är i livet och sitter inspärrad i psykopatens källare. Med livet som insats tar Chyna upp jakten på den psykopatiske seriemördaren. Nu har han mött en farlig motståndare. Duellen på liv och död har börjat. Den är fylld av outsäglig skräck och fasa.''

Mitt omdöme:

Åh så bra den var! och otroligt vidrig! Texten va väldigt levande och jag rös hela tiden. Jag facineras av hur vissa människor tänker, och jag blev facinerad över hur Edglar tänkte, han tänkte på ett sådant klart men samtidigt helt galet sätt. Gud jag hoppas verkligen jag aldrig stöter ihop med en som han...! När man läser om Edgar om hur han ser ut och hur han tänker så är han en väldigt mystisk människa, en sådan som man hela tiden vill veta mera av.

 

Mitt betyg – 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0