Idiot kärring!

Vaknade extremt tidigt idag, första alarmet ringde kvart över sju i morse och sedan ett vid halv åtta, kvart i åtta och mamma ringde tio i åtta och då höll jag mig vaken tills vårdcentralen ringde fem över åtta. Tror fan inte att jag fick någon tid, utan idioten sa att jag skulle till apoteket och behandla mot det som HON trodde att det var, utan att ens veta, förklarade bara i stora drag och när jag pratade med dem på sjukvårdsupplysningen så trodde ju dem samma som hon som ringde mig, men dem visste ju inte säkert och sa att det var lika bra att kolla upp eftersom att samma besvär kan vara en form utav cancer med, men fick ingen tid.

 

Så mamma kom och hämta mig vid tio så åkte vi till apoteket för att handla lite små hemmakurer och sedan blev det vidare till kvantum och handlade lite där och till sist hem till mig på en kopp kaffe och lite tjöt innan bästa mamma tutade bort mig till jobbet. Så idag blev det jobb mellan 12.00–16.00, så ett kort pass för min del. Efter jobbet så åkte jag och Silvana och skulle handla lite, men när vi kom dit så var just det vi skulle ha slut, typsikt. Så vi åkte och lämnade det vi fick tag på, på jobbet och därifrån gick jag hem.

 

När jag kom hem så försökte jag få någon att kika på film med mig och tillslut lyckades jag att övertyga Norrback, men bara för att han skulle komma så skulle jag möta han i stan och jag började så snällt traska in mot stan i ösregn och när jag närmar mig stan så skickar jag och säger att jag är där om fem minuter så han kan börja gå till mötesplatsen och jag får tillsvar att han hade glömt att hanns mamma var på väg och att han skulle komma senare, så jag fick så snällt gå hem igen, i regnet åter igen. Så kan säga att jag inte var direkt torr när jag kom innanför dörren här hemma.

 

Sedan dess har jag bara gosat i fåtöljen med bästa täcket och en film, sedan kom Fija hit och höll mig sällskap och sedan kom Sara och Talli och dem stannade en kvart ungefär så det var en snabbvisit och inte långt efter det så stack Fija med och lämnad mig alldeles själv.

 

Men nu är jag klar med tvätten, all tvätt är tvättad och jag har precis krupit ner i sängen, hade tänkt försöka somna någorlunda tidigt idag eftersom att det inte finns så mycket annat att göra och i morgon hade jag tänkt sova så länge som möjligt, får se hur det går med det ;)

 

Nej nu ska jag ögna igenom lite sidor i boken, så sov så gott alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0